måndag 12 maj 2008

Båtvård tråkigt men nödvändigt

Men nu är båten vaxad runt om nu väntar jag bara på en ny Länspump då den gamla fungerade hjälpligt men inte så pass att jag var nöjd...
Så jag beställde en ny från Borås Marin & Motor.
Får hoppas att den kommer snart så jag kan slänga båten i sjön...
Funderar på att köpa ytterligare en som är mycket kraftigare som man kan använda fall olyckan skulle vara framme


Ja att tvätta och vaxa en båt som står på en trailer är inte det roligaste jobbet men använder man HEMPEL TEAK CLEANER som innehåller Oxalsyra
så går rengörningen som en dans.
Sedan använder jag en en hårdvax för båtar detta är ett slit göra men det är det värt när man ser resultatet.
Teak Cleaner hittar du hos de flesta båthandlare
Jag föredrar att inte botten måla min båt då ser man eventuella skador mycket snabbare och kan åtgärda dessa mycket enklare.
plus att det se mycker snyggare ut eller hur...

Ja nu blänker motorn som om den vore ny...

Akterspeglen fick lite extra vax då den blir skitig väldigt snabbt...