fredag 2 juli 2010

GösaNatta

Team Bogesund har ankrat upp och metar för fullt.... Själv satsar jag på  Trolling med löja..
Sämre går det för Team Lyckviken som hadde inbrott i natt och blev av med alla sina fiskeprylar...

Fy faan vilken trist helg, igår var jag så less på skiten att jag åkte
ner till havet och bara la mig i solen och gjorde ingenting mer än
blev kräfta, orka inte bry mig. Idag har jag letat igenom förådet och
hittat spöfodral, kartonger och några kvitton.


Som sagt Gösanatta, en av årets absoluta höjdpunkter blev inte riktigt
som man tänkt sig..
Hade bestämt tid med team Raptor vid bryggan kl 15 för att ut och meta
löja. Efter mkt stressande så var jag på plats en kvart senare än
bestämt. Full fart ut på bryggan med ryggsäcken innehållande kaffet
och kylbagen laddad med den sedvanliga grillade kycklingen. Hoppar i
båten och går runt cabinen för att fiska upp mörtspannen och ser att
Iglon ligger vält på sidan, konstigt tänkte jag. Då ser jag att luckan
till huvudströmmen står uppen, märkligt..tänkte.. va jag så trött när
jag var här och lämnade all utrustning på kvällen att jag glömde
låsa. Vänder mig om för att låsa upp cabinen och blir alldeles kall,
störtar in i cabin -tomt, tomt, tomt. All glädje och energi förvandlas
till nattsvart mörker...

Tacksam för tips, någonstanns därute finns .............tjuvar som
skall straffas ...............och utrustning som väntar på att komma
tillbaka till sin rätta ägare.

Ekolod Lowrance X510C
Plotter Lowrance Globalmap 7200C med "swe west"
4st trollingset. Kunnan Miracle Downrigger 8,6fot 12-25lbs med Okuma
PRO 20, räkneverksrullar
6st färdig riggade gösmeten blandade spön
1st abu bronco spinnspö med shimano haspelrulle med gul flätlina
1st abu cardinal excellence" 9fots spinnspö med abu cardinal
haspelrulle med svart flätlina
1st abu "accuflex" 10fots spinnspö med svart Okuma Dynadrag 30
baitrunner rulle, svart flätlina
1st abu atlantic goldmax 9fot kastspö med abu ultracast
haspelrulle, 0,35 nylonlina
1st Ron Thomson carbonstic spinnspö 8fot 3delat med shimano
haspelrulle 0,35 nylonlina
1st ABU Enticer Carp 12,2 3/4 karpspö med Okuma Dynadrag 40
baitrunner rulle, svart flätlina
1st Vertikalspö shimano beatmaster AX jigging/jerk med Maximus LP
rulle, flätlina
3st Plano beteslådor innehållande mellan 40-50 göswobbler mestadels
nilsmaster, rappala, vestins jättar och hi-lo
1st "Ericsson racing team" seglar ryggsäck/bag innehållande kläder,
flytoverall, nödbloss, verktyg, rappala lock ´n gripp, digitalvåg mm
1st svart bag med 8st Dart mestet gös " 1 predator set" 2 plano 3700
med vertikal och dropshoot jiggar, markörer..
mini-kikare.spöhållare mm.. mm..

Jag fick iallafall behålla Elfsborgs sittunderlägg, frugans
hjärtefilt, mina gummistövlar och tro de eller ej men håven?!

Till alla:
En natt med grejer i båten, är en natt för mycket!
-även om de är inlåst och utom synhåll.

//Martin