söndag 13 juni 2010

Dagens Resultat

Detta var ett av de tuffare fiskepassen på Åsunden för min del..
Krokar i fingrarna....
Fick upp en 47cm gös som vred och vände sig när jag skulle kroka loss den så plötsligt stog man där med en gös som satt fast i bröstkorgen strax under hakan och man fick börja kränga av sig tröjan för att se hur man skulle reda ut det hela nu vänder båten upp och ett hejdundrande trassel till följd av detta...
Nu fick dessvärre min dotter höra diverse ord som hon inte hört mig säga innan...
men både jag och gösen överlevde detta spektakel och gick skilda vägar...


Sedan börajar det nappa uta bara den...
det blev 19 gösar (13st 47-50cm 6st 52-58cm)
12 Gäddor och en Abborre...

Nu står frugan coh steker till en rejäller gös kvällsmat....
tror att jag skall knäppa en öl till den och en liten 15årig Bowmore Mariner...




Gösfestivalen firar
10 års jubileum
ÅSUNDEN 31/7 – 1/8 2010
Lördag kl. 17.00–Söndag kl 09.00
se mer info
http://www.dream-teams.se